読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

✿ i piccoli campi ✿

プレーンな生活。小さな幸せ。

Mr. Lonely(ミスター・ロンリー)

by ボビー・ヴィントン

 

作詞・作曲
ボビー・ヴィントン、ジーン・アレン

1964年

 

www.youtube.com

 

Lonely, I'm Mr. Lonely,
I have nobody for my own.
I'm so lonely, I'm Mr. Lonely,
wish I had someone to call on the phone.
(寂しい 僕は一人ぼっち
僕には誰もいない
とても寂しい 一人ぼっちなんだ
誰か電話をかける人がいたらいいのに)

 

I'm a soldier, a lonely soldier,
Away from home through no wish of my own.
That's why I'm lonely, I'm Mr. Lonely,
I wish that I could go back home.
(僕は兵隊だ 孤独な兵隊なんだ
望んだわけでもないのに家から遠くはなれ
だから寂しいんだ 一人ぼっちなんだ
家に帰れたらどんなにいいだろう)

 

Letters, never a letter,
I get no letters in the mail.
I've been forgotten, yeah, forgotten,
Oh how I wonder how is it I failed.
(手紙 一通も来ない
郵便が届いても僕宛の手紙はない
僕は忘れられている そうだ忘れられたんだ
いったい僕の何が悪かったんだろう)

 

I'm a soldier, a lonely soldier,
Away from home through no wish of my own.
That's why I'm lonely, I'm Mr. Lonely,
I wish that I could go back home
(僕は兵隊だ 孤独な兵隊なんだ
望んだわけでもないのに家から遠くはなれ
だから寂しいんだ 一人ぼっちなんだ
家に帰れたらどんなにいいだろう)