読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

✿ i piccoli campi ✿

プレーンな生活。小さな幸せ。

Everywhere (エブリウェア)

🎶 英語の音楽

by ミシェル・ブランチ
作詞・作曲
ミシェル・ブランチ、 ジョン・シャンクス
2001年

 

www.youtube.com

 

Turn it inside out so I can see
The part of you that's drifting over me
And when I wake you're, you're never there
But when I sleep you're, you're everywhere
You're everywhere
(ひっくり返してよ   そうすれば私にだって分かるから
  私の上をふわふわ漂っていく   あなたの面影
  私が目を覚ますと   あなたは   あなたはそこにいない
  でも私が眠っていると   あなたは   あなたは至る所にいる
  至る所にね)

 

Just tell me how I got this far
Just tell me why you're here and who you are
'Cause every time I look
You're never there
And every time I sleep
You're always there
(なんで私   こんなにのめり込んでしまったんだろう
  教えてよ   あなたはなぜここにいるの?   あなたは誰なの?
  だっていつ探しても
  あなたを見つけられない
  眠っているときならいつでも
  あなたはそこにいてくれるのに)

 

'Cause you're everywhere to me
And when I close my eyes it's you I see
You're everything I know
That makes me believe
I'm not alone
I'm not alone
(だって私にとって   あなたは私が頼れるすべての場所
  目を閉じて私の目に映るのは   あなただけ
  あなたは私が知ってる全て
  それが私を確信させるのね
  私は一人じゃないんだ、って
  一人なんかじゃないんだ、って)

 

I recognize the way you make me feel
It's hard to think that
You might not be real
I sense it now, the water's getting deep
I try to wash the pain away from me
Away from me
(あなたのやり方が   分かってきたわ
  あなたが現実にいないかもしれないって
  考えるのさえ辛い
  今   感じてるの   水がどんどん深くなってく
  私は自分で   痛みを洗い流そうとしてるの
  解放されたいのよ)

 

'Cause you're everywhere to me
And when I close my eyes it's you I see
You're everything I know
That makes me believe
I'm not alone
I'm not alone
(だって私にとって   あなたは私が頼れるすべての場所
  目を閉じて私の目に映るのは   あなただけ
  あなたは私が知ってる全て
  それが私を確信させるのね
  私は一人じゃないんだ、って
  一人なんかじゃないんだ、って)

 

I am not alone
(私は 一人じゃない)

 

And when I touch your hand
It's then I understand
The beauty that's within
It's now that we begin
You always light my way
I hope there never comes a day
No matter where I go
I always feel you so
(あなたの手に触れるとね
  私は理解できるのよ
  内に輝く美しさを
  今こそ   2人で始めようよ
  あなたはいつも   私が行く道を照らしてくれる
  どうかサヨナラをいう日なんて来ませんように
  私がどこへ行こうと
  いつも私は   あなたの存在を感じてるのよ)

 

'Cause you're everywhere to me
And when I close my eyes it's you I see
You're everything I know
That makes me believe
I'm not alone
(だって私にとって   あなたは私が頼れるすべての場所
  目を閉じて私の目に映るのは   あなただけ
  あなたは私が知ってる全て
  それが私を確信させるのね
  私は一人じゃないんだ、って)

 

'Cause you're everywhere to me
And when I catch my breath
It's you I breathe
You're everything I know
That makes me believe
I'm not alone
(だって私にとって   あなたは私が頼れるすべての場所
  乱れた息を調えるたびに
  私が体に取り入れるのは   あなただけ
  あなたは私が知ってるすべて
  それが私を確信させるのね
  私は一人じゃないんだ、って)

 

You're in everyone I see
So tell me
Do you see me?
(あなたは   私の目に映るみんなの中にいる
  ねぇ   教えて
  あなたには   私が見える?)